Метатеги використовуються для зберігання інформації призначеної для браузерів і пошукових систем. Наприклад , механізми пошукових систем звертаються до метатегів для отримання опису сайту , ключових слів та інших даних .
Метатеги для пошукових механізмів
Серед розробників сайтів існує думка , що правильно написані метатеги дозволяють піднятися до верхніх рядках пошукових серверів. Насправді це не так , на одних метатегах високо коли піднімешся , а й невдало виконане вміст метатегів може погіршити рейтинг сайту .
Два метатега призначені спеціально для пошукових серверів: description (опис ) і keywords (ключові слова). Деякі вебмастера додавали в розділ keywords ключові слова , які не мають ніякого відношення до теми сайту, але зате користувалися певним успіхом серед відвідувачів пошукачів. Однак , через деякий час , пошукові системи навчилися боротися з таким явищем і перевіряють вміст веб -сторінки на відповідність заявленим ключовими словами.
Деякі принципи, які стосуються метатегах :
не використовуйте ключові слова , які не містяться на ваших сторінках;
не повторюйте ключові слова ;
використовуйте метатеги за їх прямим призначенням;
робіть опис і список ключових слів різними для кожної сторінки сайту з урахуванням вмісту.
description
Більшість пошукових серверів відображають вміст поля description (приклад 1) при виведенні результатів пошуку . Якщо цього тега немає на сторінці, то пошуковий движок просто перерахує перші зустрічаються слова на сторінці , які , як правило , виявляються не дуже-то і в тему .
Приклад 1 . Використання Description
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> description </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="description" content="Сайт про HTML і створенні сайтов">
</ head >
<body>
<p> ... </ p >
</ body >
</ html >
keywords
Цей метатег був призначений для опису ключових слів, що зустрічаються на сторінці (приклад 2). Але в результаті дії людей , охочих потрапити у верхні рядки рейтингів будь-якими засобами , тепер дискредитований. Тому багато пошуковики пропускають цей параметр.
Приклад 2 . Використання Keywords
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> keywords </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Keywords" content="HTML, META, метатег, тег, пошукова сістема">
</ head >
<body>
<p> ... </ p >
</ body >
</ html >
Ключові слова можна перераховувати через пробіл або кому . Пошукові системи самі приведуть запис до виду , який вони використовують.
Автозавантаження сторінок
Щоб автоматично завантажувати новий документ через певний проміжок часу використовується інструкція http - equiv = " refresh " (приклад 3).
Приклад 3 . Автозавантаження сторінки
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> Автозавантаження </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta http-equiv="refresh" content="5; URL=http://www.htmlbook.ru">
</ head >
<body>
<p> ... </ p >
</ body >
</ html >
Браузер зрозуміє цей запис , як чекати 5 секунд , а потім завантажити нову сторінку , зазначену в параметрі URL , в даному випадку це перехід на сайт htmlbook.ru .
Цей метатег дозволяє створювати перенаправлення ( редирект ) на інший сайт . Якщо URL не зазначений, відбудеться автоматичне оновлення поточної сторінки через кількість секунд , заданих в атрибуті content .
Кодування
Щоб повідомити браузеру , в якому кодуванні знаходяться символи веб -сторінки , необхідно встановити параметр <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=імя кодіровкі"> . Для операційної системи Windows і кирилиці charset зазвичай приймає значення utf -8 або windows -1251 (приклад 4).
Приклад 4 . Вибір поточного кодування
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> Кодування </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1251">
</ head >
<body>
<p> Кирилиця </ p >
</ body >
</ html >
Якщо вказівка кодування відсутня , браузер намагається сам визначити , який тип символів використовується в документі і вибирає необхідне кодування автоматично. Браузер не завжди може точно розпізнати мову веб - сторінки і в деяких випадках пропонує в'єтнамську кодування замість кирилиці. З цієї причини краще завжди вказувати наведену рядок. Проте , виникають обставини , коли вказівка кодування може принести певну шкоду . Наприклад , веб -сервер автоматично використовує перекодування даних в KOI -8 , а браузер , зустрівши параметрcharset = windows -1251 , перекладає текст в кодування Windows. Виходить подвійне зміна символів , прочитати такий текст не просто . На щастя , подібна проблема вже відходить у минуле , в усякому разі , її легко можна виявити і нейтралізувати на рівні сервера .
Метатеги для пошукових механізмів
Серед розробників сайтів існує думка , що правильно написані метатеги дозволяють піднятися до верхніх рядках пошукових серверів. Насправді це не так , на одних метатегах високо коли піднімешся , а й невдало виконане вміст метатегів може погіршити рейтинг сайту .
Два метатега призначені спеціально для пошукових серверів: description (опис ) і keywords (ключові слова). Деякі вебмастера додавали в розділ keywords ключові слова , які не мають ніякого відношення до теми сайту, але зате користувалися певним успіхом серед відвідувачів пошукачів. Однак , через деякий час , пошукові системи навчилися боротися з таким явищем і перевіряють вміст веб -сторінки на відповідність заявленим ключовими словами.
Деякі принципи, які стосуються метатегах :
не використовуйте ключові слова , які не містяться на ваших сторінках;
не повторюйте ключові слова ;
використовуйте метатеги за їх прямим призначенням;
робіть опис і список ключових слів різними для кожної сторінки сайту з урахуванням вмісту.
description
Більшість пошукових серверів відображають вміст поля description (приклад 1) при виведенні результатів пошуку . Якщо цього тега немає на сторінці, то пошуковий движок просто перерахує перші зустрічаються слова на сторінці , які , як правило , виявляються не дуже-то і в тему .
Приклад 1 . Використання Description
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> description </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="description" content="Сайт про HTML і створенні сайтов">
</ head >
<body>
<p> ... </ p >
</ body >
</ html >
keywords
Цей метатег був призначений для опису ключових слів, що зустрічаються на сторінці (приклад 2). Але в результаті дії людей , охочих потрапити у верхні рядки рейтингів будь-якими засобами , тепер дискредитований. Тому багато пошуковики пропускають цей параметр.
Приклад 2 . Використання Keywords
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> keywords </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Keywords" content="HTML, META, метатег, тег, пошукова сістема">
</ head >
<body>
<p> ... </ p >
</ body >
</ html >
Ключові слова можна перераховувати через пробіл або кому . Пошукові системи самі приведуть запис до виду , який вони використовують.
Автозавантаження сторінок
Щоб автоматично завантажувати новий документ через певний проміжок часу використовується інструкція http - equiv = " refresh " (приклад 3).
Приклад 3 . Автозавантаження сторінки
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> Автозавантаження </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta http-equiv="refresh" content="5; URL=http://www.htmlbook.ru">
</ head >
<body>
<p> ... </ p >
</ body >
</ html >
Браузер зрозуміє цей запис , як чекати 5 секунд , а потім завантажити нову сторінку , зазначену в параметрі URL , в даному випадку це перехід на сайт htmlbook.ru .
Цей метатег дозволяє створювати перенаправлення ( редирект ) на інший сайт . Якщо URL не зазначений, відбудеться автоматичне оновлення поточної сторінки через кількість секунд , заданих в атрибуті content .
Кодування
Щоб повідомити браузеру , в якому кодуванні знаходяться символи веб -сторінки , необхідно встановити параметр <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=імя кодіровкі"> . Для операційної системи Windows і кирилиці charset зазвичай приймає значення utf -8 або windows -1251 (приклад 4).
Приклад 4 . Вибір поточного кодування
<! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD HTML 4.01 / / EN" " http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd ">
<html>
<head>
<title> Кодування </ title >
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1251">
</ head >
<body>
<p> Кирилиця </ p >
</ body >
</ html >
Якщо вказівка кодування відсутня , браузер намагається сам визначити , який тип символів використовується в документі і вибирає необхідне кодування автоматично. Браузер не завжди може точно розпізнати мову веб - сторінки і в деяких випадках пропонує в'єтнамську кодування замість кирилиці. З цієї причини краще завжди вказувати наведену рядок. Проте , виникають обставини , коли вказівка кодування може принести певну шкоду . Наприклад , веб -сервер автоматично використовує перекодування даних в KOI -8 , а браузер , зустрівши параметрcharset = windows -1251 , перекладає текст в кодування Windows. Виходить подвійне зміна символів , прочитати такий текст не просто . На щастя , подібна проблема вже відходить у минуле , в усякому разі , її легко можна виявити і нейтралізувати на рівні сервера .